Experiències

Més testimonis

  • Teresa Casas i Enric Cama , anys

    tcasas@pangea.org
    IES Montserrat Roig i IES Nicolau Copèrnic, Terrassa

    Vam estudiar part de la història contemporània de 4t d'ESO participant en un projecte ciutadà del Centre d'Estudis Històrics de Terrassa i la Comissió Cívica per la Recuperació de la Memòria Històrica. Vam enregistrar testimonis orals de l'època seguint pautes marcades per historiadors i vam lliurar-los a l'Arxiu Històric. Això va permetre que els estudiants valoressin les persones grans que havien participat, amb molt sacrifici personal, en la conquesta de la democràcia.

  • Àngel Arroyes Martínez, 37 anys

    angelarroyes@terra.es
    CEIP St. Francesc d'Assís, Sant Joan Despí

    L'ecoauditoria a l'aula és una activitat que ens permet emprendre mesures de millora ambiental. Els alumnes de 6è del CEIP St. Francesc d'Assís, van desenvolupar un estudi sobre els residus que es generen a l'hora del pati. A partir de la feina feta es van comprometre a reduír els envasos d'un sol és. Es per això que han iniciat una prova pilot amb el repartiment de cantimplores reutilitzables per tal de comprovar l'utilitat de la mesura i poder-ho extrapolar a altres escoles.

  • Assumpta Duran Oller, 53 anys

    telf 669072851/ e-mail aduran12@xtec.net
    CEIP de Borredà, Borredà

    L'activitat va néixer l'any 2000 amb la presentació del Projecte Rius. Oferia la possibilitat de realitzar un treball "seriós" (conèixer l'estat de salut dels rius Catalans), donar una dimensió diferent a la tasca escolar; implicàvem els nois en la cura i conservació del riu, a les famílies en els treballs de millora dels accessos i establíem compromisos amb l'administració local per assegurar la bona preservació de l'entorn.

  • Marta Raventós Mestres, 25 anys

    martarmestres@hotmail.com
    Centre d'Esplai Flor de Neu, Sant Vicenç dels Horts

    S'està dissenyant un Camí de Pelegrinatge a peu per la cultura i la natura de les comarques dels Paísos Catalans, amb la participació de les persones, entitats i institucions de cada territori interessat. El CE Flor de Neu va decidir participar del projecte amb unes caminades per les Pitíuses a l'estiu del 2007. Vam caminar, vam conversar amb gent gran amb ganes de transmetre coneixements i vam aprendre a estimar una terra maltractada per l'oci consumista.

  • Toni, José Antonio, Sara , anys


    Escola d'Educació Especial Xaloc, Sabadell

    Som el Toni, el José Antonio, la Sara i el Pere, i els divendres pel matí cada dues setmanes muntem activitats per a un grup de 10 avis de la Residència Sabadell Gent Gran. A mig curs se'ns hi van afegir la Desirée i la Sílvia. Cada sessió la preparem la setmana anterior. Els avis i les àvies s'ho passen molt bé i nosaltres aprenem de les seves experiències.

  • Gemma Turallas Fontseca, 37 anys

    gturallas@gmail.com
    Residència Monblanc i L'IES Lluís de Peguera, Manresa

    Fa 4 anys que fem parelles entre els alumnes de 2n de batxillerat i els residents amb la finalitat de trobar un espai conjunt on comentar-se la vida d'abans i d'ara per trencar prejudicis, conèixer a l'altre i establir uns lligams afectius, comunicatius i intergeneracionals que ajudin a ambdos col·lectius a trobar espais en comú. Uns aprenen dels altres i s'enriqueixen mútuament establint una competència comunicativa i social-personal amb una mirada a l'altre diferent.

  • Monitors del Kacau , anys


    AE Garbí, Lleida

    El Kacau és una iniciativa que hem emprès un grup de joves de Lleida que consisteix en oferir a nens de 6 a 12 anys l'alternativa de trobar-se amb infants com ells per passar el matí dels dissabtes jugant en canvi d'anar a treballar al mercat. Aquesta experiència és molt enriquidora tant per ells com per nosaltres, i a mesura que hem anat compartint moments hem fet possible la convivència entre diferents cultures, ideologies i edats, en un barri on les coses no són tan fàcils.

  • Maximina Villa Ramos, 53 anys

    mvilla@xtec.cat
    CEIP Sant Antoni, Sant Vicenç dels Horts

    El nostre projecte dut a terme durant el curs 2008-2009 compta amb infants de 4t de primària i amb els avis i àvies dels casals propers a l'escola i una Llar d'avis. Hem vist com els infants han après valors, a posar-se en lloc de l'altre, a ser més responsables...

  • Raúl Juan, anys


    Associació Adsis, Barcelona

    Se'ns presentava l'oportunitat de ser protagonistes. De decidir. De fer alguna cosa gran. Suposo que aquesta va ser la clau. Amb el temps, he descobert que la finalitat era el que menys importava en tot allò. L'experiència, la vivència d'hacer dut endavant, en primera persona, un projecte d'aquestes característiques és d'aquelles coses que recordes, que deixen una marca subtil i transparent, que causen una reacció que, com a mínim no deixa indiferent.

  • Teo García, anys


    Esplai La Gresca, Ripollet

    La meva experiència en el Connecta Joven ja estat molt bona. He après moltíssimes coses que no sabia i m'ho he passat molt bé amb la joventur, ja que d'ells també es pot aprendre molt.

  • Sanae Temsamami, anys


    IES Ramon de la Torre, Torredembarra

    Ens vam encarregar de llegir uns fragments escollits. Eren cançons fantàstiques que van agradar molt als assistents. El Manel ens va explicar com es va plantejar el llibre i com va aconseguir escriure'l. La veritat és que va ser una tarda apassionant i molt enriquidora! Sense cap dubte recomano l'experiència a tots i totes!

  • Salva Jiménez Niubó, anys


    Escola Povill, Olesa de Montserrat

    Durant un trimestre, cada divendres a la tarda anàvem a la bassa per facilitar un bon ambient als amfibis. Netejàvem la bassa i els voltants de residus. Vam plantar im gran nombre de plantes, de moltes varietats, per adecuar l'hàbitat als amfibis que més endavant haurien de viure-hi. Vam fer una petita tanca de fusta per limitar la sona que havíem rehabilitat. També vam plantar un petit grup d'arbres.

  • Sheila González, anys


    IES Eduarf Fontserè i Esplai La Florida, L'Hospitalet de Llobregat

    Aquesta experiència va ser molt gratificant, ja que mentre jo ajudo als monitors i ensenyo també als nens també aprenc molt d'ells... és una activitat molt bonica per l'apropament al món dels petits...estic aprenent com es comporten els nens i les nenes de diferents edats i com tractar-los.

  • Eugència Rom Mas, anys


    Escola Vedruna Gràcia, Barcelona

    Penso que el que més em va convèncer a participar activament en aquest projecte va ser la visita que va fer-nos el Banc de Sang. Vaig poder observar les ganes i l'esforç per transmetre'ns i convèncer-nos de l'important que és la donació de sang, que és alghora un ensenyament sobre generositat i solidaritat. També ho va ser la feina feta amb el professor que em va animar fins el final, durant la preparació, la publicitat i la instal·lació de la unitat del Banc de Sant i Teixits.

  • Anna Marrodán, anys


    Escoltes Catalans, Barcelona

    La Murga no només pretén condicionar el pis sinó també que el propietari s'il·luaioni en veure les millores i així se senti implicat en el projecte. És una gran experiència per ajudar els altres i per veure una altra part de la teva ciutat que d'altres maneres no podràs conèixer.

  • Newja En Najjary, anys


    IES Eugeni d'Ors, Vilafranca del Penedés

    Per a mi el projecte ha estat una oportunitat per conèixer companys d'altres països i poder-los ajudar en els primers dies a l'insititut, ensenyant-los l'IES i el barri, i fent que no se sentin sols.

  • Isabel Da Costa, anys


    Escola Solc Nou, Barcelona

    No només són ells els que aprenen, nosaltres també ens enriquim de les experiències que ells ens expliquen. És important tenir en compte que amb aquest taller estem ajudant que les persones nouvingudes tinguin una porta oberta al món laboral; un petit curs dedicat a la cura de la persona anciana els dóna uns coneixements previs per poder assitir a aquests pacients.

  • Jessica Pérez, anys


    Fundació Marianao, Sant Boi de Llobregat

    Personalment, m'ha fet créixer com a persona formar part del projecte VPK en el qual la meva veu té el mateix pes que la de tots els companys que en formen part. A més, m'ha introduït en el món de l'educació social i ha dirigit les meves primeres passes en aquest camp formatiu.

  • Raül Hernández Hernández, 31 anys

    raulhdez2@yahoo.es
    IES Jaume Callís, Vic

    El projecte dut a terme des de l'any 2007, es concreta en la formació d'una banda de rock amb alumnat amb NEE dins l'horari escolar. Aquest projecte es fonamenta en la pràctica de la musicoteràpia, que utilitza la música i/o els seus elements amb la finalitat de facilitar i promoure comunicació, aprenentatge, mobilització, expressió, organització i altres objectius rellevants, per tal de donar resposta a les necessitats físiques, psíquiques, socials i cognitives.